News

Middlesbrough FC conspiracy & Gazette Live $15 million libel claim is beyond reach of Reach PLC UK cronies

Ian McNeal Gazette Live - Teesside Gazette

Mr Millinder, our CEO is suing the tabloid for $15 million libel damages in the New York Claims Court after Middlesbrough Football Club’s local newspaper, the Gazette Live,( owned by Reach PLC), concocted a defamatory, factually inaccurate article labelling our founder a “Timewasting Businessman” .

The libelous and largely inaccurate news feature caused serious harm to our CEO’s business reputation for over 2-years and 3-months. The article was published on 11th February 2019. They kept very quiet about the fact the Club had been using a £4.1 million claim to keep the asset beyond reach of creditors. They wilfully failed to reach out for the correct facts.

The background

What was to be “Europe’s first wind powered football stadium” ended in tatters when Middlesbrough FC took £200,000 from our CEO for a Lease to “construct, connect to the grid and operate” the turbine. The Club made a ransom demand for circa £256k and when he didn’t pay, because no money was owed, they “U-turned”, “threw their toys out of the pram” and refused the connection “at the heart of the project”.

How is our CEO a “timewasting businessman” we ask? Nobody, with the best will in the world, could operate a turbine with no connection.

The tabloid was concealing the Club’s frauds and the court did the same

A turbine with no connection is as much use as a chocolate fireguard but the third party influenced media and the fake judges work for them anyway.

Logic, truth and reality is far departed in the UK, the economic crime and cronyism corruption epicentre of the world. The tabloid was concealing the Club’s frauds and the court did the same.

The “trial by media” was set up by the fake news publisher to defame and discredit our CEO to assist Middlesbrough FC in concealment of their frauds whilst portraying an entirely inaccurate position to dupe their readers into belief that their local Club, Middlesbrough FC were the innocent parties. A far cry away from reality.

After throwing away £770,000 of our CEO’s money on developing the project, then refusing the connection, rendering the project entirely useless, the Club’s fake news publisher came to the rescue to ratify their lies and fraud in the public domain.

We contacted Reach PLC’s legal department over a year ago and showed them the correct factual position, even presenting a court order demonstrating that Middlesbrough FC’s claims are fraudulent and that they unlawfully forfeited the Lease. They ignored the truth, knowing that their article was false, they just kept it there.

After months of trying to reason with the unreachable, Reach PLC and the idiot that produced the fake news article, Ian McNeal, an avid Middlesbrough FC supporter, we announce litigation against him and the publisher in the USA, far enough away from the controlled corrupt UK courts.

McNeal lied and cited in the article that Mr Millinder was invited to comment, knowing that he never was.

Who can operate a wind turbine with no grid connection?

The libelous allegation that our CEO is a “timewasting businessman” roots in the fact Middlesbrough FC “U-turned” and refused the connection they themselves had jointly negotiated and agreed with Mr Millinder, during the option period.

The entire purpose of an option agreement is just that, it gives an option for either of the parties, if they became aggrieved with either the technical or commercial terms being proposed, to negate without financial commitment.

That didn’t happen, Mr Bloom, the former senior partner of the aptly named “Womble” Bond Dickinson, extended the option agreement for the specific purpose of securing that same and only grid connection for the wind turbine.

On 17th June 2013, the Lease was completed off the back of it.

On 19th November 2012, the Club’s express obligation was stipulated by Northern Powergrid. the Distribution Network Operator who own the electricity grid:

“The 1.5MVA turbine can be connected locally to the existing supply stadium. The connection arrangement will be similar to that discussed earlier with the two existing substations being disconnected from our system and transferred to the clubs ownership and a new single HV point of supply established”.

The grid connection for the wind turbine

Middlesbrough FC were to adopt and take ownership of the red and blue parts to form a private 11Kv network that the turbine would connect into. Empowering Wind MFC Ltd, Mr Millinder’s wind turbine sole purpose vehicle was to own the wind turbine substation and the infrastructure in green.

The Club & their lawyers were acutely aware of their obligation to take ownership of the substations

Michael Brown of Womble Bond Dickinson, advising the Club acknowledged the Distribution Network Operator’s requirement on 25th September 2012:

If they were not happy about doing what the DNO required, they could have simply terminated the Option Agreement. They did not, they extended it so that Mr Millinder could secure that connection. Brown, acting under instruction of the Club went on to complete the Lease after the connection offer was completed, only for the Club to then refuse the connection nearly two years later, retaining the £200,000 Lease premium paid under false pretence.
On 7th November 2012 Bloom of MFC extended the Option on the basis of the connection requiring the Club to take ownership of their substations

It is evidenced that by the longstop of 21st November 2012 the Club and their lawyers knew of their obligation to take ownership of their substations to enable the connection for the wind turbine

When it came to implementing the connection, nearly two years after the Club and Brown had completed the extension to the option agreement and, later, the Lease on the basis of the same and only connection for the wind turbine, both Bloom of the Club, the former senior partner of Womble Bond Dickinson, (then Dickinson Dees) who went on to become Gibson’s right hand man, and Brown himself, “U-turned” on the connection:

Brown and the Club knew that the only alternative configuration could not export (meaning that the power could not be sent back to the grid) and costed over £1.3 million to make. Brown and MFC also knew that the connection specified by Northern Powergrid that they agreed during the option period was the only connection for the wind turbine.

Below it is evidenced that Bloom himself was clearly well aware that the alternative connection that was never an option. He quoted the exact passage in his own email:

Above, Bloom was responding to the email from Mr Millinder’s technical advisors and the DNO below when the connection configuration was first specified:

The Club and their cohorts, the aptly named “Womble” Bond Dickinson solicitors enticed Mr Millinder to complete the Lease and pay them £200,000 on the basis of that connection with no intention of ever providing it. A clear fraudulent representation in its own right, notwithstanding their fraudulent claims that came later when they used insolvency to defraud Mr Millinder of the damages claim and the money invested.

Brown was paid by Mr Millinder to negotiate and complete the contracts with the Club, they knew all along of the terms of those contracts and the grid connection requirement, but they rode roughshod over them, later relying on the 3rd party influenced corrupt judiciary to prevent justice being served on them.

Fraudsters & part of the Conservative Party establishment in Teesside: Gibson (left) and Jeremy Robin Bloom on the right, with how the turbine would have looked if they did not refuse the connection.

The fake news defamatory article

The fake news article: The costly and bitter row over a £3.5m turbine involving Boro and ‘time wasting’ businessman describes that “Plans for a turbine to power the Riverside were unveiled in 2013 but the project turned into a legal nightmare for the club, making no mention of the reason why, because the Club refused the connection.

The article was fabricated off the back of the fact that Sir Geoffrey Vos, the corrupt purported judge, perverted the course of justice to prevent justice being served on the fraudster football club. Another case of political interference with the judiciary to provide impunity to the establishment and their affiliates.

The article harped on about only one of the claims made by the Club, but deliberately failed to disclose 3 claims, all of which are fraudulent, with the first being £256,269.89, the second being £541,308.89 and the 3rd being for over £4.1 million sought for £75k of rent that was never owed and pursuant to the conditional Energy Supply Agreement for energy they prevented energy from being supplied.

The 5th February 2018 findings & judgment

Nugee J: £541,000 and then 4. —
Ms Jones: Yes, and then 4.1 million.
Nugee J: Yes, I don’t think I know how those sums are made up.
Ms Jones: No, I’m not sure I do either 

(source: page 19: transcript of the hearing 05/02/2018).

From the judgment:

“…it was, in effect, all Middlesbrough’s fault for failing to enter into an agreement called the connection agreement. The upshot of that was that EW was unable to generate any
money, that meant it was neither able to pay rent under the lease, nor to pay what were quite substantial charges ostensibly payable under something called the energy
supply agreement
under which, if it was not supplying energy to Middlesbrough it had to pay Middlesbrough a figure based on eight pence for each kilowatt hour of
energy which Middlesbrough consumed

On the basis of those matters, Middlesbrough demanded payment of money from EW, terminated the lease for non payment of rent and subsequently appeared as a
supporting creditor in support of a petition to wind up EW

(source: page 90 & 91: transcript & judgment of the hearing 05/02/2018).

Again however, the corrupt judge was concealing the true factual circumstances, knowing that Staunton, the Club’s own counsel had admitted on 9th January 2017 that “For the purpose of the Energy Supply Agreement, Force Majeure has effect”, but altogether evading the fact that the ESA is conditional upon Mr Millinder’s “full satisfaction of” entering into the “Connection Agreement”, the same connection agreement that the Club refused.

Even if the Club did not refuse the connection, they still unlawfully forfeited the Lease, for when they did so, on 18th August 2015, the first installment of rent (£15k) was not payable until 15th September 2015.

The delinquent Gazette Live publisher failed to make any mention whatsoever of the £541,308.89 or the c£4.1 million claims, because they undoubtedly knew the claims were fraudulent, just as the court did. All peas of the same pod.

It hardly takes a rocket scientist to establish that Middlesbrough FC’s own counsel admitted no claims could be established owing to “Force Majeure” having effect,. 24-days after their counsel admitted the claims are false, Gill of Womble Bond Dickinson claimed over £4 million from the conditional ESA. It is complete lunacy.

We have invited the Gazette Live, Ian McNeal, its parent, Reach PLC and the Club to comment on this article and the £4.1 million fraudulent claim they were concealing. We will publish their comments in the next article.

Please be sure to sign our petition, comment, like, share and donate  to our cause in restoring the rule of law that underpins our democratic society.

Related posts
News

Corrupt UK judges colluding with devious lawyers to defraud

News

Heedless City of London Police and Action Fraud inaction

News

Judicial independence is compromised and the leadership are to blame

News

Teesside is the fraud and asset stripping hub of the corrupt establishment

Sign up for our Newsletter updates

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Worth reading...
Judicial independence is compromised and the leadership are to blame